Få flere tilbud på heisalarm
Sørg for at ansatte, beboere eller besøkende får en best mulig opplevelse dersom det skulle være noe galt med heisen.
Fyll ut skjemaet på denne siden for å få uforpliktende tilbud på godkjent heisalarm.
Rask assistanse
Vit at hjelpen er nærme om du skulle bli sittende fast i heisen.
Kommunikasjon
Med toveis kommunikasjon kan den som sitter fast i heisen snakke med alarmoperatør uavhengig av mobildekning.
Lovpliktig
Unngå forsikringssaker og erstatningsansvar: Sørg for at ditt bygg har en godkjent heisalarm.
Kontakt med operatør hele tiden
Alle som har opplevd å bli stående fast i en heis vet hvor kjedelig det kan være. Dersom heisen stopper er det fint å vite at man med en gang kan få kontakt med noen som kan sende assistanse – uansett når på døgnet det skulle være.
Når heisalarmen utløses blir brukeren satt i kontakt med en operatør som stiller noen rutinespørsmål og deretter sender ut enten vekter, heismontør eller i ytterste konsekvens nødetat ved behov. Alarmoperatøren holder kontakt med passasjerene i heisen helt til hjelpen ankommer.
I Norge er det krav om at alle bygg med heis der personer ferdes jevnlig er tilknyttet en døgnbemannet vakt. Det er huseiernes ansvar å passe på at heisene i bygget er tilknyttet en vaktsentral.
Viktig å tenke på når du velger leverandør
De senere årene har det kommet strenge krav til heisalarmer. I dag kreves det at heisene kan sende toveis tale, det vil si at passasjerene i heisen kan snakke direkte med alarmoperatøren i den andre enden.
Fyll ut skjemaet for å bli kontaktet av selskap som tilbyr godkjente heisalarmer.